Zpět

0 Špatný spánek v těhotenství? Víme, co pomáhá.

Your vote is:
0.00 z 0 Hlasů

Mnoho těhotných žen si především v posledních měsících těhotenství stěžuje na problémy se spánkem. Jejich okolí jim přitom stále radí, aby spaly co nejvíce a nabraly síly nejen na blížící se porod, ale i z toho důvodu, aby se pak mohly postarat o nového člena rodiny. Co ale dělat, když je tu už několikátá probdělá noc v pořadí a spánek stále nepřichází?

Spánková hygiena jako základ

V první řadě doporučujeme nezapomínat na několik základních pravidel dobrého spaní, která platí nejen pro těhotné. Choďte spát přibližně ve stejnou dobu, v ložnici vždy vyvětrejte, nepijte navečer kávu nebo černý čaj, vynechejte těžká jídla, vyrazte ještě před spaním na krátkou procházku. Do postele uléhejte vždy pouze večer a jen tehdy, pokud už opravdu máte v plánu spát. Chcete-li si odpočinout přes den, zkuste využít spíše gauč.

Zvětšující se bříško. Jak spát?

Stále se zvětšující bříško nepřekáží těhotným ženám pouze tehdy, když si mají zavázat tkaničky, ale i v noci. Doporučujeme tedy spát na boku (ideálně levém) a bříško si podložit polštářem. Velice vhodné jsou tzv. kojící polštáře, které dokáží poskytnout oporu nejen břichu, ale můžete si je zároveň umístit i mezi kolena, podložit si jimi záda nebo je doslova obtočit kolem celého těla. Každá budoucí maminka si určitě najde svůj vlastní způsob, jak s tímto polštářem spát. Pokud je matrace na vaší posteli příliš tvrdá, zkuste pořídit měkčí. Pokud se vám na těch pár týdnů nechce investovat do nové matrace, zkuste použít měkkou deku a spát na ní.

Pohyby miminka, pálení žáhy, plný močový měchýř…

Dokud ženu ruší ze spaní pouze partnerovo chrápání, dá se problém snadno vyřešit například díky špuntům do uší, ale co když ruší miminko? Pak nezbývá než vyzkoušet pár tipů (spát v takové poloze, ve které je miminko nejméně aktivní, nejíst před spaním sladké) a když ani ty nezaberou, tak se prostě smířit s tím, že máte v bříšku malou noční sovu.

Pálení žáhy můžete zkusit zahnat kapkou jablečného octa, vodou s citronem, mlékem, zelím, bílou ředkví, pár mandlemi, jedlou sodou nebo případně nějakým přípravkem z lékárny. Vyzkoušejte také polohu na levém boku, pálení by se mělo zmírnit či úplně zmizet.

Častější návštěva toalety k těhotenství bohužel patří. Pokud musíte v noci opakovaně vstávat kvůli plnému močovému měchýři, nedá se bohužel nic dělat. Můžete to ale brát sportovně a říkat si, že je to vlastně takový trénink na vstávání k miminku. A na miminko se už přeci těšíte.

Copyright © 2013 - 2018 All-bazar.cz s.r.o.