Zpět

0 Štíhlá i po padesátce

Your vote is:
0.00 z 0 Hlasů

I přesto, že menopauza může u mnoha žen způsobit deprese, výkyvy nálad a zejména problémy s váhou, i po padesátce se můžeme cítit mladě a svěže. Stačí si pozměnit jídelníček a začít s delšími procházkami.

Nebojte se posilovny

Že jste v posilovně nikdy nebyla a ani vás podobná návštěva neláká? Možná vás přesvědčíme. Po padesátém roku u ženy výrazně ochabuje svalstvo a celkově je tělo až o 40 % více ochablé než třeba ve dvaceti. Díky pravidelnému posilování můžete znovu zpevnit svaly a tuky půjdou lépe dolů. Pomoci vám může osobní trenér, který se zaměří na problémové partie a vy tak budete moci znovu obléct oblíbené kalhoty. Trenér je také výborný poradce v případě, že po padesátce trpíte bolestmi zad nebo pociťujete tuhost kloubů. Poradí vám totiž, jak se zbytečně nezatěžovat a zároveň cvičit tak, aby to bylo vůči tělu efektivní.

Strava je základ

Váš jídelníček by měl obsahovat potraviny bohaté na fytoestrogeny, které se objevují třeba v jáhlech nebo pohance. Pohanková kaše s hruškami nastartuje váš den opravdu maximálně. Na svačinu si dejte meruňky, banán nebo ředkvičky a k obědu je ideální losos. Strava musí být pestrá a vyvážená, nejlépe bez smaženého jídla a fastfoodu. Omezte také příjem cukru a místo cukru slaďte čaj medem. Tělu chybí po padesátce také tolik potřebný vápník, který do sebe můžete dostat díky pilulkám nebo konzumací mléčných výrobků s nízkým obsahem tuku.

Obecně platí, že byste nikdy neměla hladovět ani se zbytečně trápit dietními zákazy. Stačí nahradit kalorická jídla nízkutučnou možností, hodně pít a vyvarovat se alkoholu. Zkuste se konečně nevymlouvat na nedostatek času a trávit chvíle třeba s dcerou nebo kamarádkou na hodině pilates. Místo sladkostí si nastrouhejte mrkev s jablkem a brzy se budete cítit skvěle. Ono bez pohybu to prostě nepůjde, s tím se musíte smířit a díky hormonálním změnám to půjde hůř, ale nakonec zjistíte, že se vám potřebná energie rychle vrátí.

 

Copyright © 2013 - 2018 All-bazar.cz s.r.o.