Slyšeli jste už o gentlemanských dohodách v marketingu? Jedná se o dohodu, která mnohdy znamená víc než smlouva. Přátelský přístup, pokora a lidskost jsou v některých případech opravdu tím, co prodává. A i v takové džungli, jako je marketing, to může fungovat.
Tento pojem se používá už dlouhou dobu a říká se, že gentlemanská dohoda znamená víc než písemná smlouva. Gentlemanské dohody se často stvrzují jen podáním ruky, neexistuje žádný dokument ani jiná forma jejího ujednání. Tato dohoda není vynutitelná, ale je dodržovaná, aby byla zachována čest všech účastníků.
Například v minulosti se smlouvy nepodepisovaly a většina lidí svému slovu dostála. Když se vrátíme například do středověku, do dob království a rytířů, tak čest byla právě tím, čím se mohli rytíři pyšnit a za co byli ochotní mnohdy i položit život. V dnešním světě je možné představit si gentlemanskou dohodu jako stvrzení toho, že odvedeme skvělou práci a náš protějšek s ní bude spokojen. Samozřejmě, že lidé chybují a i v těchto dohodách může dojít k problému. Opět však z gentlemanství vyplývá, že jakmile pochybení zjistíme, ihned jej napravíme.
Pokud chcete svým klientům nabídnout víc než jiní, vsaďte na přátelské jednání. I v marketingu a obchodním světě, se můžete dostat daleko, i když vstupujete do podnikání s nižším kapitálem. Často se říká, že buď máte peníze, nebo známosti. Pokud s druhými dokážete jednat na rovinu a přátelsky, věřte, že se rádi vrátí. Ať už jako klienti nebo obchodní partneři.
Pro většinu lidí je důležité, aby dělali práci, která je baví. V takovém případě ji pak dělají nejlépe a úspěchy jsou viditelné. Při hledání digitální marketingové agentury vnímejte, jak na vás druzí působ,í a nebojte se jich zeptat, jestli je jejich práce baví. Když dostanete kladnou odpověď, víte, že jste na správném místě.
Nikdo si nepřeje spolupracovat s partnerem, se kterým je náročná komunikace či v kontaktu s lidmi působí nesympaticky. Ať chcete nebo ne, v dnešní době je to i o vztazích. Snažte se tedy vždy myslet na to, že spolupráce by měla být dlouhodobým a fungujícím partnerstvím, ať plánujete vytvořit vlastní webové stránky, navrhnout fungující e-shop nebo vytvořit komplexní marketingovou strategii.
Kromě plnění gentlemanských dohod se snažte mít pochopení pro druhé. Každý může mít někdy špatný den nebo se mýlit. Pokud si i v těchto případech zachováte chladnou hlavu, rozumné uvažování a lidskost, věřte, že řešení vždy naleznete.
Komentáře