Koupě bazarového kola není ničím nevhodným, by naopak, i za skutečně luxusní modely můžete velice výrazně
ušetřit. Například špičkové silniční kolo, které by Vás jinak stálo i přes sto tisíc, zde pořídíte třeba i za čtvrtinu. Ale
ne vždy se musí podařit trefit hřebíček na hlavičku, proto se vyplatí nejprve požadovat veškeré doklady a pak
přistoupit ke kontrole technického stavu.
Jako první se zaměřte na stav rámu a zvláště zkontrolujte, zda se pod blýskavým lakem neskrývají praskliny. Ty by
pro Vás mohly být při větší zátěži fatální, a to i když se zpočátku jedná pouze o malou prasklinku.
Dále je žádoucí přistoupit ke kontrole všech pohyblivých částí kola, tedy například složení hlavy, pohyb řídítek, vůli
předního kola při przdění či kvalitu odpružení, případně přepákování. Samozřejmostí by měla být kontrola
šroubových i jińých spojů, včetně čepů.
U tlumičů jízdního kola bude důležité zkontrolovat jak gufera, tak i kluzáky, na kterých se mohou objevovat
oděrky snižující kvalitu funkce tlumení. Nebojte se před koupí bazarového kola důkladně zatížit tlumiče a zjistit,
jestli nekladou příliš malý nebo naopak příliš velký odpor, či zda z nich neteče olej.
Vadné nebo špatně nastavené brzdy mohou být dosti nebezpečnou záležitostí, a tak je třeba provést test i u nich.
Zejména se podívejte na kvalitu a opotřebení destiček a rovněž mrkněte na kotouče, zda nevykazují poškození či
nadměrné poškrábání.
Řazení převodů by mělo jít hladce a bez přeskakování a používání řadicí páčky na kole by pro Vás mělo být snadné
a bez námahy. Rovněž si prohlédněte ozubení převodových koleček, zda nejsou opotřebené a neopomeňte ani
samotný řetěz, jestli je správně napnutý a rovněž nevykazuje obroušení od zubů.
Další kontrola:
Komentáře