Článků ve stylu „10 nejlepších SEO technik“ už všichni jistě máme tak trochu po krk, už jen proto, že nekonečným přebíráním ztrácejí na aktuálnosti i důvěryhodnosti. Mnohem zajímavější otázka ale zní: „Jaké techniky optimalizace pro vyhledávače aktuálně dobře fungují?“
V dnešním online světě vidíme nabídky SEO téměř na každém „internetovém“ rohu. O vhodné optimalizaci se lze jednoduše poradit s profesionály v oboru, a tak se přirozeně najdou i pochybovači, kteří už SEO považují za přežitek. Může pořád fungovat, když ji údajně zvládne kdekdo? Odpověď zní: Ano. SEO má v marketingové praxi stále velmi vysokou přidanou hodnotu, nicméně neustále prochází změnami a evolucí, proto vám přinášíme 5 aktuálních tipů, které v oblasti SEO fungují.
Význam klíčových slov je jednou z prvních věcí, kterou se začátečníci v oblasti SEO učí. A ne nadarmo, protože se od ní vše odvíjí.
Výzkum klíčových slov se neustále vyvíjí, a tak se do kurzu dostává tzv. sémantické vyhledávání (semantic search), anebo znalostní graf (knowledge graph) od společnosti Google. Odkazy na stránky už vyhledávačem nejsou pouze zprostředkovány, ale obsah vyhledaných webů rovnou zobrazuje.
Při analýze klíčových slov se tradičně snažíme najít klíčová slova s vysoký objemem vyhledávání a nízkou konkurencí. Potom vytvoříme stránku, která cílí na toto jedno klíčové slovo, případně skupinu klíčových slov, a snažíme se ho/je používat napříč článkem. Nic takového však dnes už není nutné! Více úspěšné je totiž SEO soustředěné kolem určitého tématu. Pokud nám tedy analýza klíčových slov ukáže „seo“, „klíčové slovo“, „optimalizace pro vyhledávače“ apod., shrneme je do tématu „výzkum klíčových slov“. Mnohem lepší výsledky uvidíte po publikování článku s hlubším obsahem, než jen splácáním několika klíčových slov dohromady.
Pokud jste pravidelným blogerem, nebo vaše stránky zprostředkovávají obsah, možná sedíte na nevyužitém zlatém dolu. Jakmile je článek publikován, mnoho lidí na něj jednoduše zapomene a pozornost věnuje dalším. Tím však nerealizuje potenciál stávajícího obsahu webu. Čas od času (čtvrtletně, půlročně, každoročně) byste měli provést audit obsahu, vylepšit stávající články nebo je sloučit. Google má rád aktualizace staršího obsahu.
Pokud prochází stará verze webu úpravami, vývojáři často změní strukturu URL adres, ať už z konstrukčního hlediska nebo z důvodu SEO. Přesměrovací management je velmi rozhodující. Konkrétně přesměrování 301 přesměruje odkaz na starou stránku na novou. Bez přesměrování při aktualizaci webových stránek přicházíte o svá hodnocení a provoz.
Ve výsledcích mobilního vyhledávání můžeme narazit na ikonku blesku s nápisem AMP. Takto označení výsledky se uživateli zobrazí bleskovou rychlostí v řádu deseti sekund. Co za tím stojí? Technologie Accelerated Mobile Pages (AMP) od společnosti Google, která umožňuje téměř okamžité načtení webových stránek na mobilních zařízeních, a to i pokud je připojení pomalé. Při implementaci je potřeba dodržovat standardy AMP HTML a AMP JS. Nepsaným standardem je přítomnost fragmentu /amp v URL adrese AMP verze stránek. Pro Wordpress je k dispozici snadno použitelný oficiální plugin.
Pokud se zajímáte o SEO, pravděpodobně tušíte, že je důležitý vývoj propojitelných aktiv. Reklama v rámci platformy sociálních médií je velmi účinnou strategií pro růst podnikání a rozšíření okruhu klientů. Mimořádně účinné mohou být zejména reklamní kampaně na Facebooku – pokud je kampaň správně provedena, návratnost investice je mnohdy masivní.
SEO je rychle a zřejmě navždy se měnící průmysl. Zůstat na vrcholu toho, co funguje, vyžaduje čtení, učení a aplikaci nových přístupů. Odměna na sebe však nenechává dlouho čekat a správné SEO přináší podnikání vytoužené ovoce.
Komentáře