Kategorie
0 Vlastni brand jedine s ekologickym potiskem
Uvažujete o vlastních tričkách, sešitech, tužkách či dokonce celé sadě výrobků s vaším logem? Merch na zakázku si už dávno nenechávají zpracovávat pouze známé osobnosti. Jde o skvělý prostředek pro firmy, pořadatele různých konferencí a akcí apod. Ti všichni by však měli dbát na ekologii. Veřejnost dnes hodně dbá na ekologické chování. Zejména na sociálních sítích vás sledující či konkurence mohou zkritizovat za to, jak škodíte přírodě. Což se vám ale nestane, když pro potisk triček využijete ekologický tisk a připlatíte si za kvalitní textil. Jaký potisk je ekologický? Nejde až tolik o samotnou technologii tisku. Velmi často se používá sítotisk, což je úplně v pořádku. Jde o to, jaké potřeby pro sítotisk výrobce využívá. Zaměřte se primárně na takové, kteří na potisk triček používají barvy bez rozpouštědel na vodní bázi. Tyto barvy mívají certifikaci GOTS. Co je GOTS certifikace? GOTS nebo Global Organic Textile Standard je nejpřísnější certifikací pro textilie. Zaručuje nejen přírodní původ, ale dbá také na etickou stránku výroby, tedy například na to, aby se na výrobě v továrnách nepodílely děti a aby pracovníci měli odpovídající podmínky. Jaký textil je ekologický? Spíše než ekologický by se mělo říct přírodní a s etickým přesahem. Zaměřujte se na trička a jiné výrobky z organické bavlny, případně klasické bavlny opět s certifikací GOTS. Výrobky z organické bavlny postupně začínají zařazovat do nabídky i větší obchody s oblečením, zcela jistě je najdete u specializovaných prodejců a velkoprodejců. Pokud máte zájem o merch na zakázku či kolekci textilu se stejným potiskem, je samozřejmě nejlepší svěřit jedné firmě jak výběr textilu, tak ekologický tisk. Zkusit to můžete u firmy MatesArt, za níž stojí jeden jediný člověk. Mates se svému řemeslu věnuje poctivě každý den a snaží se do něj vnést ekologický přístup. Má úspěch, protože přesně na tohle dnes lidé slyší. A budou na to slyšet i vaši zákazníci či klienti.
Zhruba 50 % Čechů si při nákupu nového auta bere nějakou formu úvěru. Pod slovem „nové“ přitom nemyslíme pouze auta přímo od výrobce, ale také z autobazaru či obecně z druhé ruky. I na ta je samozřejmě možné vzít si půjčku. Auto obvykle patří k vyšším výdajům a společně s bydlením jde o položku, na niž je rozumné vzít si úvěr. Většina lidí se bez něj totiž neobejde, používají ho například na dojíždění za prací. Jenže která půjčka na auto je ta správná? Pro úvěr na auto raději do banky Na nákup automobilu budete zřejmě potřebovat půjčit více než jen pár desítek tisíc. Pro takové vyšší částky je vždy lepší vydat se raději do banky. Nemusí mít přímo speciální úvěr na auto, většinou lze situaci řešit obecnou půjčkou. Bude-li po vás banka vyžadovat ručení, můžete ručit samotným autem. Jestliže vám banka půjčit nechce, nejdříve se zamyslete, čím to je. Jsou-li důvodem současné půjčky nebo dluhy, dobře promyslete, jestli je nákup nového vozu skutečně tak důležitý a zda by vám přechodně nestačilo nějaké bazarové auto za pár desítek tisíc. Pokud si jste jistí svou schopností splácet, vydejte se k nebankovním poskytovatelům. Dobře si však prověřte, od koho si půjčujete a za jakých podmínek. Existuje spousta srovnávačů, jež stojí za prozkoumání – jedním z nich je například NavigatorUveru.cz. Tento srovnávač úvěrů nabízí například i půjčky pro zadlužené. Ještě jednou však opakujeme, že jestliže už nějaké dluhy máte, je třeba další úvěr skutečně dobře zvážit. Finanční a operativní leasing jako další možnost Další možností financování nákupu automobilu je leasing. Pokud se zaměříme na ten klasický, tedy finanční leasing, jde o to, že auto za vás odkoupí leasingová společnost a vy jí ho postupně splácíte. Jde tedy o něco podobného jako v případě bankovního úvěru, jen s jednou nevýhodou: dokud peníze nesplatíte, auto není fyzicky vaše a na jakékoliv větší zásahy se musíte dotazovat jeho majitele. Tato varianta je tedy výhodná zejména v případě, kdy leasingová společnost nabídne výhodnou úrokovou sazbu, na niž byste v bance nedosáhli, případně když vám banka půjčit nechce. Operativní leasing je pak něco trochu jiného. Dal by se přirovnat spíš k dlouhodobému pronájmu auta. Spočívá v uzavření smlouvy na několik let, přičemž po celou dobu platíte měsíční splátku. Až smlouva skončí, máte možnost uzavřít další na jiné auto. To staré je majetkem leasingové společnosti, pokud si ho neodkoupíte za zůstatkovou cenu, což spousta společností nabízí, nikdy nebude vaše. Nelze samozřejmě říct, který způsob financování nákupu automobilu je nejvýhodnější. Každému bude nejlépe sedět něco jiného. Vždycky je ale nejlepší, když můžete auto zaplatit ze svého. Rozmyslete si tedy, zda by vám nestačil nějaký levnější vůz. Hodnota nového auta velmi rychle klesá a rozhodně nejde o ziskovou investici.
0 Jak fungují gentlemanské dohody v marketingu
Slyšeli jste už o gentlemanských dohodách v marketingu? Jedná se o dohodu, která mnohdy znamená víc než smlouva. Přátelský přístup, pokora a lidskost jsou v některých případech opravdu tím, co prodává. A i v takové džungli, jako je marketing, to může fungovat. Co je to gentlemanská dohoda Tento pojem se používá už dlouhou dobu a říká se, že gentlemanská dohoda znamená víc než písemná smlouva. Gentlemanské dohody se často stvrzují jen podáním ruky, neexistuje žádný dokument ani jiná forma jejího ujednání. Tato dohoda není vynutitelná, ale je dodržovaná, aby byla zachována čest všech účastníků. Proč by měla fungovat Například v minulosti se smlouvy nepodepisovaly a většina lidí svému slovu dostála. Když se vrátíme například do středověku, do dob království a rytířů, tak čest byla právě tím, čím se mohli rytíři pyšnit a za co byli ochotní mnohdy i položit život. V dnešním světě je možné představit si gentlemanskou dohodu jako stvrzení toho, že odvedeme skvělou práci a náš protějšek s ní bude spokojen. Samozřejmě, že lidé chybují a i v těchto dohodách může dojít k problému. Opět však z gentlemanství vyplývá, že jakmile pochybení zjistíme, ihned jej napravíme. Jak na přátelský přístup Pokud chcete svým klientům nabídnout víc než jiní, vsaďte na přátelské jednání. I v marketingu a obchodním světě, se můžete dostat daleko, i když vstupujete do podnikání s nižším kapitálem. Často se říká, že buď máte peníze, nebo známosti. Pokud s druhými dokážete jednat na rovinu a přátelsky, věřte, že se rádi vrátí. Ať už jako klienti nebo obchodní partneři. Práce, která baví Pro většinu lidí je důležité, aby dělali práci, která je baví. V takovém případě ji pak dělají nejlépe a úspěchy jsou viditelné. Při hledání digitální marketingové agentury vnímejte, jak na vás druzí působ,í a nebojte se jich zeptat, jestli je jejich práce baví. Když dostanete kladnou odpověď, víte, že jste na správném místě. Příjemná spolupráce Nikdo si nepřeje spolupracovat s partnerem, se kterým je náročná komunikace či v kontaktu s lidmi působí nesympaticky. Ať chcete nebo ne, v dnešní době je to i o vztazích. Snažte se tedy vždy myslet na to, že spolupráce by měla být dlouhodobým a fungujícím partnerstvím, ať plánujete vytvořit vlastní webové stránky, navrhnout fungující e-shop nebo vytvořit komplexní marketingovou strategii. Lidskost na prvním místě Kromě plnění gentlemanských dohod se snažte mít pochopení pro druhé. Každý může mít někdy špatný den nebo se mýlit. Pokud si i v těchto případech zachováte chladnou hlavu, rozumné uvažování a lidskost, věřte, že řešení vždy naleznete.
0 Umí barvy ovlivnit i naše choulostivé myšlenky?
Zamysleli jste se někdy nad tím, proč na dovolené chcete s partnerkou či partnerem trávit o samotě mnoho času a doma jste rádi za svůj klid? Sexuální představy i nálady totiž ovlivňují i barvy, kterými se obklopujete. Pokoj, který je vymalovaný určitou barvou, na nás působí různě. Barvy ovlivňují naše vnímání a samozřejmě i myšlenky a to, jak se cítíme. Odpočinout si v soukromí je lepší spíše v tmavší místnosti, kde si nebudeme připadat jako na sluncem ozářeném náměstí. Na masáži si chceme odpočinout a relaxovat, křiklavě růžová by nás tak nejspíš rušila. Vášnivou noc si ale naopak více užijeme tam, kde jsou červené doplňky než v pokoji s uklidňující zelenou. A erotická masáž zajistí největší prožitek v pokoji s tlumenými, teplými barvami. Jak tedy barvy ovlivňují naše intimní myšlenky? Modrá je považována za relaxační barvu, která připomíná vodní hladinu nebo oblohu. Může působit chladně, navíc pomáhá lépe usnout. Pro místnost pro své partnerské hrátky si tak ideálně zvolte buď jinou barvu, nebo alespoň vsaďte na teplejší odtít této klidné barvy. Stejné je to se zelenou, která uklidňuje. Červená je nabitá energií a velmi sexy, ne nadarmo již po mnoho století zdobí domy a místa určené pro tělesné potěšení. Rozproudí krev, provokuje, je agresivní a erotická, stačí jen několik doplňků a polštářků a máte jistotu, že vás čekají vášnivé chvilky. Je hlavní barvou všeho, co je spojené s erotikou, od erotické masáže až po bary a kluby pro muže. Žlutá a zlatá jsou optimistické barvy, které naší sexualitě svědčí. Jsou plné energie a to až do takové míry, že vám nedovolí usnout, zato věnovat se jiným činnostem ano. Bílá je tak trochu univerzální barva, evokuje čistotu a nevinnost. Je skvělá pro kombinaci s jinými barvami, můžete si tak přidávat doplňky podle aktuální nálady a chuti. Fialová je sestrou červené, i když tak na první pohled nemusí působit. Zvlášť její tmavé odstíny mají sexy nádech a působí luxusně. I drobné doplňky, svíčky, přehozy či závěsy dokážou změnit vzhled místnosti během chvilky a ovlivnit to, jak se v ní cítíme. Než tak naplánujete třeba domácí masáž nebo vášnivou noc, rozhlédněte se kolem sebe, zda nejsou barvy proti vašim plánům.
Mezi nejoblíbenější reklamní předměty patří bezesporu hrnky, které využije snad opravdu každý. Hrnek s logem firmy nebo vtipným sloganem tak zůstává trvalou a přitom praktickou připomínkou vaší firmy. I drobnost potěší Vždy, když vybíráme reklamní dárky, bychom měli přemýšlet i nad jejich praktickým využitím. Zda chceme, aby šlo o jednorázovou záležitost a nebo, aby je naši klienti využívali denně a měli tak naše logo stále před sebou. Samozřejmě základem je rozpočet a také příležitost, ke které chceme naše reklamní dárky dávat. Drobná pozornost ke každé objednávce bude jistě jiná, než poděkování stálému obchodnímu partnerovi. Mezi těmi drobnými dárky, které náš rozpočet zase tolik nezatíží, máme na výběr z propisek, zapalovačů, přívěsků nebo třeba malých balení bonbónů, což jsou dárky, které můžeme rozdávat jako malou pozornost pro radost, jako poděkování za návštěvu nebo nákup. Pokud ale hledáme něco trvalejšího, co zůstane jako připomínka delší dobu, měli bychom už chtít i něco, co má praktické využití a nebude jen ozdobou na poličce. Praktické hrníčky Mezi stálice vhodné pro každou příležitost patří reklamní hrnky, které se vždy setkají s úspěchem a zvlášť, pokud mají nápad. Ranní kávu nebo odpolední čaj si nejraději vychutnáme v klidu, někdy ale není zbytí a musíme vyrazit na cesty. Populární jsou tak i termohrnky, protože udrží nápoj teplý po mnohem delší dobu a ty uzavíratelné si můžeme vzít i do auta nebo na cesty. Termohrnek s potiskem tak vidí každý, koho potkáme při cestě nebo s kým se dáme do řeči, navíc patří mezi velmi žádané artikly. Většinou patří příprava kávy právě do termohrnku a její popíjení v autě na cestě do práce nebo při cestě na výlet mezi rituály, na které se těšíme. Připomenout se a poděkovat svým zákazníkům a partnerům jde mnoha způsoby, reklamní dárky patří mezi ty ověřené a dobře přijímané.
0 U předškoláků dejte pozor na bolesti zad
Už samotné spojení dětí a bolestí zad nám může připadat podivné, o to víc bychom se ale měli věnovat tomu, abychom nic podobného u našich dětí řešit nemuseli. Správný batoh hodně pomůže. Před nástupem do školy Jen málokoho napadne přemýšlet u malých dětí nad tím, zda mají rovná záda a zda jim nějakým způsobem do budoucna nezakládáme na problém. Mnoho dětí má ale už v šesti letech špatné držení těla, v budoucnu se tak mohou potýkat s chronickou bolestí zad a dalšími zdravotními komplikacemi. Předškoláci už jsou často natěšení na školu, zvlášť, pokud už byli u zápisu. Do svého batůžku tak naskládají knížky, školní vybavení které už mají a hrdě ho nosí, jako by už opravdu do školy chodili. I předškolní batohy by měly splňovat základní kritéria pro pohodlné a zdravé nošení, protože kromě her je dětem většinou dáváme i na výlety, procházky a kroužky, nosí je tak velmi často. Proto se vyplatí batohy pro předškoláky vybírat velmi pečlivě, abychom předešli budoucím problémům a také naučili naše děti, jak batoh správně nosit a mít přitom pohodlí. Hurá do školy To, co děti naučíme před nástupem do školy, budou mít zažité a dělat pak automaticky. Je tedy dobré jim předem vysvětlit, že batoh se nosí zásadně na obou ramenou, ne na jednom. K tomu pomůže právě i kvalitní batoh, který má v zádové části dobré odvětrávání. Dítě má tak záda stále suchá a nemá potřebu si je ochlazovat sundaváním batohu nebo nošením na jednom rameni. Anatomicky tvarované batohy do školy jsou také velmi pohodlné, nebude tak problém je, stejně jako svůj výletní batůžek, nosit správně. Pohodlné široké ramenní popruhy rozloží váhu a zajistí, že batoh bude dobře sedět. Bederní pás pomůže ulevit až od 50 % zátěže a pevná, anatomicky tvarovaná záda zajistí dokonalý komfort při nošení. Do školy si totiž děti v počátečním nadšení nosí i mnoho věcí, které do ní nepatří, a jejich batoh je pak velmi objemný a těžký. Batoh, který dobře sedí a pohodlně se nosí, si navíc mohou děti vozit i na výlety a túry, přitom jako rodiče máme stále jistotu, že mají rovná záda a správné držení těla.
0 Zajímavosti o autoklíčích, které vás překvapí
Běžná věc, kterou máme i několikrát denně v ruce, a přitom jí nevěnujeme skoro žádnou pozornost. Klíče od auta však mají mnoho zajímavostí, o kterých většinou nemáme ani tušení. Máte třeba představu, kde se takové klíče od auta vlastně vyrábí, jak dlouho trvá jejich vývoj nebo kolik stisknutí musí vydržet tlačítka? Pokud ne, pak vás překvapí i další informace. · Vývoj klíčů trvá až tři roky, což odpovídá době vývoje nového modelu auta. Jedna z největších firem, které se vývojem a také výrobou autoklíčů zabývají, je v České republice, konkrétně ve Frenštátu pod Radhoštěm. Měsíčně se tu vyrobí kolem 150 000 klíčů různých značek. · Během vývoje musí klíče projít mnoha testy odolnosti. Některé patří mezi naprostý standard, některé si vyžádá samotná automobilka. A tak se klíče perou v pračce, padají z několika metrů, nebo vystavují vysokým teplotám i mrazům. Zkouší se třeba i to, zda na tlačítka mačkáte prstem nebo nehtem, každé tlačítko pak musí vydržet až půl milionu stisknutí. To pro odemykání navíc musíte zmáčknout větší silou než to pro zamykání vozu. Je to proto, abyste si omylem třeba s klíči v kapse auto nevědomky neodemkli. · Když vezmete klíče do ruky, vidíme jen kousek plastu v krytce a kousek železa v samotné planžetě. Pokud máme dálkové ovládání centrálního zamykání, pak můžeme přidat ještě baterii a nějaký mikroprocesor. Ve skutečnosti ale klíče od auta obsahují až 40 komponent, a všechny jsou schované v té malé plastové krytce, která se nám vejde do dlaně. Drobná věc, jakou jsou autoklíče, tak má za sebou vskutku zajímavou cestu, než se nám dostane do rukou. Moderní technologie navíc předvídají, že časem nebudeme klíče vůbec potřebovat a své auto si odemkneme mobilem. A dnes běžné klíče od auta budou už jen luxusní výbavou za příplatek. Zatím si ale své klíče můžeme užít, kdykoli chceme.
0 Slovník cizích slov je mnohdy nezbytností i pro ty nejchytřejší
Z cizích jazyků proniká do češtiny stále více slov. Mnohdy nám nic neříkají a ani z kontextu neumíme přesně pochopit, co mohou znamenat. Často máme doslova na jazyku, o co asi jde, avšak zrovna si význam slova nedokážeme vybavit. Proto je příjemné mít se kam podívat. Dnes již samozřejmě nemusíte lovit význam slova v tištěném slovníku, dokonce ani sedat k počítači. Sáhněte třeba po mobilu. Ten máte vždy po ruce. Slovník cizích slov najdete v mobilním telefonu rychle i s výkladem slova, které hledáte. Znáte slova, která patří k nejhledanějším? Není nám jasné, co třeba je moribundus. Toto slovo se navíc zažilo v jiném významu, než je správný. Slovník cizích slov, který funguje ne jako překladač, ale spíše jako výkladový slovník, vám dá správnou odpověď na otázku, co toto slovo znamená i v jakém kontextu je jej správné používat. Hledáme i významy slov, jako je hrdobce, novinkou je kurzarbeit. Tradičními slovy, které sice známe, avšak neumíme je správně používat, a proto je ve slovníku cizích slov hledáme, jsou slova jako explicitní, relevantní, altruista, armagedon, ostrakizace, impertinentní, sofistikovaný nebo fundamentální. Kdy nám nejčastěji v našem slovníku chybí některá slova? Každá profese má svůj jazyk, ve kterém nacházíme velké množství termínů, jež vůbec neznáme, nebo si nejsme zcela jisti jejich významem. Nejde jen o lékaře a jejich latinu. Lidem z oblasti informačních technologií rozumíte často pouze předložky a spojky ve větách. Se stejným se potýkáme v odborném marketingovém slangu, v právničině, ale i v řadě dalších odvětví. Mnohdy též narazíme na archaický výraz. Můžeme se s ním setkat v knize, ale i když mluvíme s prababičkou. Nejjednodušší způsob, jak se neztratit v konverzaci, je zjistit si význam slova ve vhodném výkladovém slovníku, nebo chcete-li, ve slovníku cizích slov.
0 Pořízení nových oken: Jaké jsou možnosti?
V případě, že se chystáte na rekonstrukci domu, možná vás čeká také výměna oken. Právě okna hrají důležitou roli z hlediska zamezení úniku tepla z domácnosti. Jaké jsou aktuální trendy v této oblasti? Levné řešení Jestliže chcete kvalitu, přitom však levnou variantu, hodí se asi nejvíce plastová okna. Dnes se ostatně používají u drtivé většiny domů. Nejenže jsou totiž cenově dostupná, ale zároveň mají i poměrně dobré vlastnosti z hlediska tepelné izolace. Ideální je, pokud se jedná o dvojskla, případně trojskla, díky nimž vám z domácnosti během chladných zimních měsíců bude unikat jen minimální množství tepla. Jejich předností je i velmi snadná údržba. Navíc se dají pořídit v mnoha barevných variantách, a to včetně imitací dřeva. Tradiční volba Ke klasice patří dřevěná okna. Jejich drobnou nevýhodou je vyšší pořizovací cena. Oceníte ale velmi pěkný vzhled. Hodí se nejen pro novostavby, uplatní se rovněž u starších objektů. V některých případech je lepší zvolit alternativu, již představují špaletová okna. Hlavně u historických objektů jsou přímo doporučovaná odborníky, aby nedocházelo k estetickému znehodnocení staveb. Nejnovější trend K moderním variantám se řadí hliníková okna. Jejich předností je velmi nízká hmotnost, okna z hliníku navíc mají velmi vysokou odolnost, takže jsou vhodná i pro stavby, které se nacházejí v oblastech, kde může panovat extrémní počasí. Vyjdou však na poměrně dost peněz, takže jsou v současnosti k vidění spíše u luxusnějších nemovitostí, jejichž majitelé nemusejí hledět na každou korunu. Ať už zvolíte jakýkoliv z výše uvedených modelů oken, je vždy důležitá kvalitní a odborná montáž, dále pak i pravidelný servis. Proto se obracejte na renomované prodejce a firmy, jež vám zajistí instalaci nových oken s náležitou péčí. Uvědomte si, že nová okna mají sloužit po desítky následujících let.
0 Vite, jak ma vypadat idealni kancelarsky nabytek?
Zařizování nové kanceláře rozhodně není tak jednoduchý úkol, jako by se mohlo jevit na první pohled. Nábytek a veškeré další vybavení musí splňovat určitá kritéria, jinak se v daném prostoru dotyčná osoba nebude cítit dobře, což může negativně ovlivňovat pracovní morálku. Naprostý základ tvoří stůl Jestli existuje něco, bez čeho se buď v kanceláři, anebo domácí pracovně rozhodně neobejdete, je bezpochyby kancelářský stůl. Jelikož u něj budete trávit nejvíce času, dejte si na jeho výběru maximálně záležet. Vše začíná už u samotného materiálu, který by neměl být příliš lesklý, jelikož by mohl vytvářet nepříjemné odlesky. Co se týče výšky stolu, měla by plně odpovídat tělesným proporcím pracovníka, jenž by se při práci neměl zbytečně hrbit. Ideální je, pokud mezi sedací plochou a pracovní deskou existuje vzdálenost okolo 30 cm, a to kvůli dostatku prostoru pro nohy. Velikost samotné pracovní plochy by se měla odvíjet od toho, co všechno na stole bude umístěno. Dbejte na to, aby se nahoru vlezl počítač i s klávesnicí, psací potřeby, případně různé šanony s dokumenty, diář apod. Myslete na úložný prostor Lidé při zařizování kanceláře častokrát zapomínají na dostatek úložného prostoru. Pro tento účel velmi dobře poslouží kancelářská skříň, kam můžete uložit všechno potřebné. Dbejte ovšem na to, aby ladila i se zbytkem vybavení v místnosti, jinak bude prostor působit příliš chaoticky a nesourodě. Samotná velikost skříně samozřejmě záleží na tom, kolik úložného prostoru potřebujete. Každopádně je vždycky lepší, když má každá věc v kanceláři své místo, než aby se někde jen tak povalovala. Kvalitní kancelářský nábytek nabízí společnost AJ Produkty. V jejich internetovém obchodě si můžete vybrat z opravdu široké nabídky zboží, a nejen do kancelářských prostor, ale taktéž do dílen, jídelen či šaten.