Cookie Consent by Free Privacy Policy website
  • 0 Vodní elektrárna Stožec

    5.00 z 2 Hlasů

    Elektrická energie získávaná z vody je obecně považována za jeden z nejekologičtějších zdrojů elektrické energie. Není proto divu, že již před mnoha lety vznikly na našich vodních tocích velké přehrady, které ve svých útrobách skrývají mohutné vodní turbíny, produkující tolik potřebný elektrický proud. Za elektrárničkami našich předků.      Při své cestě za stopami využití vody pro získání elektrické energie však můžeme zabrousit i ještě dále. Třeba až na Šumavu, kde na zdejších tocích vznikali předchůdci pozdějších mohutných hydroelektráren. Často se tak dělo ve spojitosti s bývalými mlýny, nebo pro Šumavu typickými továrnami na výrobu rezonančního dřeva. Elektrárna Stožec včera a dnes.      To platí i pro šumavskou obec Stožec, kterou najdeme na železniční trati vinoucí se malebným údolím Studené Vltavy od Černého Kříže do Nového Údolí. Právě tady, na říčním kilometru 9,166, vyrostla v roce 1904 malá vodní elektrárna, která vydržela v provozu až do roku 1967.  Vodu z poměrně dravého proudu Studené Vltavy do č.p. 33 na lopatky dvou Kaplanových turbín o průměru 450 a 540 mm dodnes přivádí náhon o délce 618 metrů. Lze považovat za štěstí, že se zdejší elektrárnička nedočkala osudu rezonanční pily a mlýna, ze kterých se dochovaly pouze kamenné základy, na nichž bylo zmíněné energetické zařízení vybudováno. To díky uměle zbudovanému spádu 4 m i podpoře České energetické agentury mohlo po své rekonstrukci v roce 1994 a díky instalovanému výkonu 45 kW opět začít dodávat elektrickou energii do rozvodné sítě. Třeba v roce 2006 jí bylo 157 MWh. Doufejme, že tomu tak bude ještě dlouho a že zdejší, byť malá elektrárna, najde své následovníky. Zařízení, která dokáží získávat tolik důležitou energii způsobem šetrným k životnímu prostředí, není nikdy dost. Naše těžce zkoušená zeměkoule si to rozhodně zaslouží. Vtokové stavidlo elektrárničky Stožec Č.p. 33 ve kterém se ukrývá zařízení pro výrobu elektřiny      

  • 0 3 tipy, jak efektivně pracovat z domova

    0.00 z 0 Hlasů

    Na první pohled se možná zdá, že práce z domova má samé výhody - nikam nemusíte dojíždět a vše můžete vyřizovat v pohodlí svého křesla. Avšak opak je pravdou, práce z domu totiž s sebou přináší celou řadu úskalí, jež ji mohou činit méně produktivní. Je prokázáno, že většině zaměstnanců, kteří delší dobu takto pracují, začne po čase citelně klesat pracovní morálka. My vám proto přinášíme tři tipy, jak se přesně tomuto vyvarovat, a stále pracovat efektivně i z domu.   1. Plánování je klíčem k úspěchu Stejně jak si plánujete a strukturujete svůj den v kanceláři, tak totožně čiňte i když pracujete z domova. Ujasněte si třeba v kolik hodin musíte začít, abyste všechny své úkoly stihli včas dokončit a odevzdat. Každý den si tedy vytvořte plán, do kterého zaneste všechny vaše úkoly a pravděpodobnou délku jejich trvání. Nezapomeňte zahrnout čas na oběd a také na přestávky, jež vám poslouží k dobití vašich pomyslných baterek.   2. Oddělte práci od domova Jednou z nejobtížnějších výzev práce z domu je oddělení vašeho pracovního života od toho rodinného. Abyste se vyhnuli mixování těchto dvou protipólů, tak se striktně držte hodin, které jste si na práci vyhradili. Jakmile čas určený na práci skončí, okamžitě ji ukončete. Ať už to znamená vypnutí počítače nebo odložení termínů na následující den. Také vytvoření samostatného prostoru pro práci, takové vlastní menší domácí kanceláře, může výrazně zvýšit vaši produktivitu.   3. Zůstaňte ve spojení s okolním světem Práce z domova může v mnoha lidech vyvolat pocity izolace a osamění. Proto je nutné se vyvarovat úplnému odloučení od okolního světa a pravidelně si plánovat s vašimi kamarády a známými nějaké aktivity, které vás vytrhnou z nudy všedních dní. Může se jednat třeba o posezení nad dobrou kávou či Skype hovor. Takovéto směřování myšlenek pryč od práce vám navíc pomůže skvěle vypnout, a ta vám poté v konečném důsledku půjde lépe a efektivněji.

  • 0 Niki Lauda - legenda F1

    5.00 z 2 Hlasů

    Niki Lauda, muž, který přežil svou vlastní smrt. Příběh tohoto pilota F1 znají tisíce lidí po celém světě, a to nejen díky závažné nehodě na okruhu v Nürburgringu, ale také díky filmu Rivalové. My se v tomto článku podíváme podrobněji na život této závodnické legendy, která nás po vleklých zdravotních problémech 20. května 2019 opustila. DĚTSTVÍAndreas Nikolaus Lauda, spíše známý jako Niki, se narodil 22. února 1949 ve Vídni. Jeho rodiče pocházeli z bohatých rakouských rodin. Jeho otec byl, stejně jako dědeček, podnikatelem a oba se také výrazněji angažovali na politické scéně. Od Nikiho čekali, že bude pokračovat v rodinné tradici. Když přišel s tím, že je jeho snem závodění, nedočkal se pochopení. Osamostatnil se, vzal risk a na vlastní náklady se pustil do plnění svého snu. Jeho první zastávkou se stala Formule 3, kde poprvé poznal svého úhlavního rivala, Jamese Hunta. Jediné, co je spojovalo, byla láska k autům a ženám. Jinak byli naprosto rozdílní. Zatímco Niki se projevoval od začátku jako velký profesionál, byl pečlivý a na trať chodil i o několik hodin dříve, aby si ji prošel, Hunt byl jeho naprostým opakem. Alkohol, párty a ženy byly jeho každodenní rutinou. FORMULE 1Do Formule 1 se poprvé Niki dostal v roce 1971. Ze všeho nejvíce se chtěl stát mistrem světa, a tak si dokonce koupil v roce 1975 místo ve stáji BRM, aby všem ukázal, že jezdit umí. Byl velmi ambiciózní a došel tak daleko, že strávil celou noc v garáži s techniky, aby vozidlo předělali podle jeho představ. Vše se snažil udělat z hořčíkových slitin a přál si mít silnější motor. Nikdo nevěřil, že jeho pokus vyjde. Clay, který neměl Laudu příliš v oblibě, jeho vůz na okruhu zkusil. Jaké bylo překvapení všech, když zajel kolo o celé 2,3 sekundy rychleji, než se svým vozem. Druhý den po této události přišla za Nikim sekretářka, aby mu oznámila, že volali z Ferrari. Lauda se tak během krátké chvíle dostal do nejlepšího týmu na světě a posunul se blíže ke svému snu. Když jel ale poprvé ve voze Ferrari, byl zklamaný. Zašel za samotným Enzem Ferrarim s tím, že pokud auto předělají podle jeho představ, zajede kolo o 3 sekundy rychleji. Enzo souhlasil pod podmínkou, že pokud se tak nestane, Laudu ze stáje vyhodí. Ten však věděl, co dělá. Upravené auto zajelo kolo dokonce o 5 sekund rychleji a Lauda znovu dokázal, že na to má. Ten rok se stal poprvé mistrem světa.OSUDOVÁ NEHODA1. srpna 1976 se jel závod na nejstarším okruhu mistrovství světa. Hunt v té době závodil za stáj MacLaren, která byla jediná, co se Ferrari mohla vyrovnat. Ten den hodně pršelo a přišlo rozhodnutí, že je závod moc nebezpečný, a že se ruší. To se však nelíbilo většině závodníků, protože měli pocit, že v takových podmínkách mají větší šanci Laudu porazit. Hlasování rozhodlo, že se i přes nepřízeň počasí bude závod konat.O pár hodin později bylo odstartováno. Hunt byl ve vedení a Lauda se ho držel. Před zatáčkou Bergwerk upadla Nikimu součástka z motoru a auto se stalo nekontrolovatelným. Lauda naboural do zdi a odrazil se zpět na trať. Vůz byl v plamenech, když do něj naboural další jezdec a způsobil tím explozi nádrže. Plameny dosahovaly téměř 900 stupňů, když se Laudu snažili jeho kolegové vyprostit z vozidla ven. Jeho bezpečnostní pás se však zasekl, a tak jeho vyproštění nějakou dobu trvalo.Byl okamžitě převezen do nemocnice a téměř nikdo nevěřil, že by to mohl zvládnout. Měl těžce popálené plíce a doktoři mu z nich museli přes neuvěřitelnou bolest odsávat tekutinu. Před sebou měl Lauda puštěnou televizi, na které sledoval, jak Hunt závod vyhrává. I to mu dodalo sílu vše přežít, protože chtěl svého rivala zase porazit. Po 43 dnech usedl znovu jako zázrakem za volant Formule 1 a zajel nádherné 4. místo, přestože se všichni obávali, že již nezvládne závodit.DALŠÍ KARIÉRAPoté se stal mistrem světa ještě v letech 1977 a 1984. To byl zároveň poslední rok jeho účinkování, jako pilota Formule 1. Niki Lauda nebyl jen závodníkem, ale také pilotem. Založil aerolinku LaudaAir, u které působil také jako letec. Tu poté prodal a v roce 2003 založil další pod názvem Niki. Ta zbankrotovala v roce 2017. V té době však již pod Laudu nepatřila, vlastnila jí společnost Air Berlin. Lauda poté koupil aerolinky zpět. Do konce svého života se také věnoval komentování závodů Formule 1. OSOBNÍ ŽIVOTLauda byl celkem dvakrát ženatý. Z prvního manželství s Marlene má dva syny, Mathiase a Lukase. Mathias je také závodníkem a Lukas se stal jeho manažerem. Zplodil také jednoho nemanželského syna Christopha. Podruhé se oženil v roce 2008 s Birgit Wetzingerovou. Ta byla letuškou v jeho aeroliniích. V roce 2005 mu dokonce darovala ledvinu a v roce 2009 mu porodila dvojčata, chlapce a děvče. Niki Lauda byl velice ambiciózní člověk a hrdina. Muž, který přežil svou vlastní smrt. Muž, který se nebál jít za svými sny i přes mnoho překážek. A jeho vůle žít inspiruje dodnes.

  • 0 Československé tanky historie

    5.00 z 3 Hlasů

    Československo díky svému průmyslovému potenciálu vybudovaného za 1. republiky bylo velkým dodavatelem válečného materiálu v době 2. světové války. Kromě standardního vojenského vybavení bylo také producentem tanků. Jaké tanky lze však považovat za ryze československé? Níže uvádíme 3 nejzajímavější československé tanky, které se skutečně vyrobily a nezůstaly pouze narýsovány v projektech. 1. PzKpfw 38 (tschechische) Nejznámější československý tank vyráběný od roku 1938 ve spolupráci společností ČKD a Škoda. Pro tento lehký tank se také někdy používá české označení LT vz. 38. Tanky využívané německé armádou byly zařazeny především během tažení ve Francii či Polsku, ale rovněž také na východní frontě. Tanky byly využívány až do roku 1942, kdy kvůli vývoje ostatních vozidel a vyvíjejícího se stavu války byly vyřazeny. Uvádí se, že bylo vyrobeno okolo 1400 kusů. 2. LT vz. 35 Vozidlo, které je často označováno jako předchůdce nebo základ výše uvedeného LT vz. 38. Lehký tank LT vz. 35 se vyráběl v letech 1936 a 1937 pod záštitou společnosti Škoda, kdy byl využíván výhradně československou armádou. Jeho úkolem byla především podpora pěchoty a jezdectva. Vzhledem k narůstajícímu vývoji a politické situaci na území Československa se po 2 letech přestal vyrábět. Celkově bylo vyrobeno téměř 300 vozidel tohoto druhu. 3. Kolohousenka Vůbec prvním prototypem československého tanku byl tank s úsměvným označením "Kolohousenka". Tank vyráběný opět společností Škoda se od vozidel uvedených výše liší tím, že byl vyráběn již ve dvacátých letech minulého století. Kolohousenka byla rovněž dodána armádám Itálie a SSSR. Vozidlo bylo užíváno až do počátku třicátých let, kdy bylo vyřazeno z důvodu zastaralosti. Jeden kus byl však ještě využit za doby německé okupace. Výroba Kolohousenky probíhala v jednotkách, kdy bylo vyrobeno celkem 9 kusů, z nichž 4 byly dodány zahraničním armádám.   

  • 0 Jak na online půjčku Home Credit

    0.00 z 0 Hlasů

    Společnost Home Credit není třeba příliš představovat, za dobu svého působení na našem trhu si vybudovala silnou značku s velkým jménem. Není divu, že i takový subjekt nabízí nebankovní online půjčky a dostává tak finance ke svým zákazníkům rychle a pohodlně. Co dostanu s půjčkou Home Credit? Půjčku vyřídíte od počítače, prakticky kdykoliv a nepotřebujete k tomu více než pár dokladů. Není potřeba ručitel, není potřeba navštěvovat banku. Home Credit navíc láká na celou řadu benefitů, které se u tohoto typu půjček příliš nevidí. Předně je to možnost předčasného splacení půjčky zcela zdarma. Dále můžete měnit výši měsíční splátky a pokud si rozmyslíte, že půjčku nechcete, můžete ji do měsíce úplně zrušit. Pokud chcete, můžete si rovněž připojistit neschopnost splácení. To je služba běžná u bankovních půjček, u těch nebankovních se ovšem teprve zabydluje. Jak je vidět i takovými službami navíc, lze pohotově konkurovat běžným bankovním domům. Jak to funguje? Home Credit si můžete půjčit od 10 000 do 150 000 korun a vyřízení půjčky je zcela zdarma. Cesta k penězům začíná vyplněním online formuláře. Zde uvedete výši půjčky o jakou máte zájem a dobu splácení. Po odeslání dotazníku zavolá na telefon uvedený v objednávce manažer, který s vámi dojedná detaily půjčky. V tu dobu je vhodné mít připravený občanský průkaz a druhý doklad (pas, řidičský průkaz, rodný list a podobně) a údaje o zaměstnavateli (podnikatelé poslední daňové přiznání). Nic víc potřebovat nebudete. Po tomto rozhovoru obchodní zástupce zpracuje údaje a zašle vám smlouvu k podpisu. Jakmile je smlouva zpět u manažera, odcházejí peníze na váš účet (případně jsou zaslány poštovní poukázkou). Vše bezpečně, z pohodlí domova a bez zbytečného papírování. Pokud potřebujete spolehlivou půjčku s celou řadou benefitů, neměla by vám ta od Home Credit uniknout.

  • 0 Rychlá levná půjčka u bank i nebankovních společností

    0.00 z 0 Hlasů

    Bylo by krásné, kdyby se člověk mohl vždy obejít bez půjček. Taková situace však není reálná. Když vám odejde důležitý spotřebič, dostanete nečekané účty nebo se opozdí výplata či zkrátka potřebujete větší objem peněz na své potřeby, můžete zjistit, že vaše úspor na zvládnutí této situace nestačí. Pak si budete muset půjčit. Vybírejte s rozvahou nejlepšího poskytovatele půjčky právě pro vás. V každém případě je ideální rychlá levná půjčka. Takovou půjčku lze získat od některých bank i nebankovních společností. Rychlá levná půjčka šetří čas Nemáte čas na obcházení poboček bank a nebankovních společností nebo na telefonáty do těchto institucí a přesto byste chtěli rychlou levnou půjčku? Nechce se vám hledat na internetu a pak dlouze studovat jednotlivé nabídky? Pak můžete navštívit některý z internetových portálů, který půjčky nabízí a srovnání a výběr podle vašich parametrů provede sám za vás. Jinou možností je využít některou z internetových kalkulaček a půjčku si nejen vybrat, ale i sjednat online. Tuto možnost nabízejí jak banky, tak nebankovní instituce. Výhody a nevýhody rychlé levné půjčky Nespornými výhodami rychlých levných půjček je jejich dostupnost, rychlost vyřízení a relativně nízká cena. S přeplacením je potřeba počítat jako u každé půjčky, záleží však na tom, kolik přeplatíte. Pro nejlevnější hotovostní půjčky se vydejte do banky, ideální je zvolit banku, ve které máte veden běžný účet. Zde bude vaše půjčka pravděpodobně nejlevnější, a pokud má banka dostatek údajů o žadateli a současně i majiteli účtu, bude vyřízení dílem okamžiku. Podmínky pro schválení rychlé levné půjčky jsou však u bank přísné, takže půjčku nemusíte dostat. Kdo nabízí rychlou levnou půjčku Nabídek rychlých levných půjček je mnoho, zvláště na internetu. Člověk, který se půjčkami nezabývá, může mít potíže s výběrem solidní rychlé levné půjčky. Určitě začněte s nabídkami banka velkých a známých nebankovních institucí. Levné rychlé půjčky nabízejí i soukromníci, často je však vyžadována záruka. Jde-li vám pouze o malou částku, můžete využít i SMS půjčky, ty však až na výjimky nebývají levné. Získat rychlou levnou půjčku opravdu lze, ale musíte si umět správně vybrat.

  • 0 Jak si zajistit cenove vyhodnou elektrinu a plyn?

    0.00 z 0 Hlasů

    V případě, že se bojíte nárůstu cen v důsledku aktuální koronavirové krize, je na místě hledat možnosti, jakým způsobem byste mohli snížit náklady na provoz domácnosti. Účinným řešením může být přechod k jinému dodavateli energií. V první řadě je nutné si zjistit, zda se vám změna dodavatele skutečně vyplatí. Levná elektřina umožňuje ročně ušetřit stovky korun v běžné české domácnosti. Je ale třeba hledět nejen na cenu, ale i služby, které za ni dostanete. Totéž platí rovněž pro levný plyn. Dejte si pozor, co podepisujete Cena je samozřejmě vždy hlavním kritériem. Všímejte si ale toho, co v jejím rámci dostanete. Některé společnosti si totiž kupříkladu účtují takzvaný aktivační poplatek. Jindy se přechod k jinému dodavateli sice naoko vyplatí, jenže podepíšete smlouvu, v níž se zavazujete k určité minimální spotřebě. Pakliže ji nakonec máte nižší, platíte další peníze navíc, takže se v konečném důsledku změna nemusí vyplatit. Skrytých komplikací se dá najít ještě více, a to třeba v podobě absence nejrůznějších bonusů apod. Proto je důležité si důkladně projít nabídky a tarify jednotlivých společností, jež ve vašem regionu působí. V každém kraji dnes funguje vícero firem, které se dodávkami energií pro domácnosti zabývají, takže rozhodně máte z čeho vybírat. Výhodou dnešní doby je možnost vyřešení celého přechodu od jednoho dodavatele k druhému přes internet. Nemusíte tak složitě vyřizovat veškeré náležitosti. Zpravidla se nová společnost postará o plynulý přechod tak, abyste po nějaký čas nemuseli platit dvěma firmám, případně nebyli pár dnů, ba dokonce týdnů zcela bez elektřiny a plynu. Epet – dodavatel levné elektřiny a plynu Jednou ze společností, které v tuzemsku levný plyn a elektřinu nabízejí, je Epet. Nepatří k největším dodavatelům v ČR, což je ale výhodou, protože svým zákazníkům dokáže poskytnout osobní přístup, své klienty nebere jen jako čísla do svých kolonek, jak je tomu často v případě velkých společností. Kromě atraktivních cen a dobrého přístupu pak oceníte třeba také možnost jednoduchého a rychlého vyřízení. Kompletní informace se dají najít na https://www.epet.cz/.

  • 0 Nosiče kol vám mohou dost usnadnit cestování

    0.00 z 0 Hlasů

    Léto je ideální doba vzít si v práci dovolenou a vyrazit konečně někam na kolo. Jestliže už máte okolí vašeho bydliště proježděné křížem krážem, zkuste letos naložit kolo na auto a vyrazit někam do neznáma. Aby byl převoz bezpečný a pohodlný, je třeba pořídit kvalitní nosič na kola. Zapomeňte na výškové limity Pokud se budete rozhodovat o tom, zda jsou lepší nosiče kol na tažné zařízení, anebo na střechu, přikláníme se rozhodně k té první variantě. Ačkoliv se vám mohou zdát pořizovací náklady poněkud vyšší, jedná se o investici do budoucnosti, která se každému vášnivému cyklistovi rozhodně vyplatí. Kromě toho má tento typ celou řadu výhod, jako například malý aerodynamický odpor, s čímž se samozřejmě pojí i minimální spotřeba paliva navíc.   Dále se při převozu kola nemusíte obávat žádných výškových limitů, jako tomu je v případě, když máte své kolo připevněné na střeše automobilu. Nosiče kol na tažné zařízení se pyšní jednoduchou a rychlou instalací, přičemž následné upevnění kola je též samo o sobě časově nenáročné a snadné. Jelikož jsou kola umístěna v zákrytu, jsou tím pádem lépe chráněna před povětrnostními vlivy. Mimo jiné se nemusíte obávat ani hluku během transportu. Dostatek úložného prostoru Jelikož jsou kola upevněna za autem, stále vám zbývá prostor na střeše, jež lze perfektně využít. Pokud vás jede na tuto cyklistickou dovolenou vícero, rozhodně s sebou vezete i více zavazel. Když vám nestačí úložný prostor vašeho kufru, řešení nabízí střešní box umístěný právě střeše vozidla. Cestujte chytře a využijte všechny možnosti na maximum. Vyplatí se to.   Velký výběr jak nosičů na kola, tak i střešních boxů naleznete v internetovém obchodě Filson Store. Máte možnost zde nakoupit zboží od různých ověřených značek, jako je například Thule a mnoho dalších.

  • 0 EET pokladny brzy budou muset patřit k výbavě většiny podnikatelů. Seznamte se s klady a zápory některých z nich

    0.00 z 0 Hlasů

    S příchodem roku 2021 již málokterý podnikatel unikne povinnosti řešit elektronickou evidenci tržeb. Pro řadu z nich to znamená nutnost pořídit si vlastní EET pokladnu. Jaké typy těchto zařízení se nabízí? Podívejme se na tento problém pod lupou. Uvidíte, že někdy ani není nutné investovat do fyzického přístroje a pokladna může mít i elektronickou podobu. EET pokladna s platebním terminálem Platba kartou je v Česku nejoblíbenější metodou placení. A obchody, které tuto možnost nabízejí, obvykle evidují vyšší zisk. Pořízení takové pokladny, v níž je zároveň zabudován i platební terminál, se může hodit do většiny menších i středních provozů, ale i trhovcům, řemeslníkům a podnikatelům, kteří obvykle přijímají vyšší částky. Výhody takovéto pokladny jsou: Přenosnost, Intuitivní ovládání, Obvykle v ní je (nebo by alespoň měla být) zabudována tiskárna účtenek. Mezi mínusy tohoto řešení patří především nutnost vyřizovat smlouvu o akceptaci platebních karet, a také odvádění drobných poplatků karetním společnostem. V obou případech ale nejde o nic drastického. Dobrou pokladnu-terminál můžete většinou pořídit do 10 000 Kč, někdy i za méně. Dotykové pokladny pro EET s integrovanou tiskárnou Pokud si rozumíte s dotykovými displeji a patříte mezi menší a střední podnikatele, řemeslníky či trhovce, pak se možná stojí poohlédnout po přístroji tohoto typu. Odměnou vám může být: Mobilita pokladny i její schopnost běžet na baterii. Přijímat platby tak můžete kdekoliv. Integrovaná tiskárna účtenek – dotykové pokladny bez ní snad ani nemá smysl si pořizovat. Možnost kdykoliv ji propojit s externím platebním terminálem (který můžete pořídit o mnoho levněji). Dotyková pokladna představuje levnější řešení ve srovnání s výše zmíněnou pokladnou s integrovaným terminálem, a to i tehdy, pokud k ní budete přikupovat terminál zvlášť. Nevýhodu může představovat o něco větší náchylnost k poškození, ale budete-li opatrní, neměl by tento „mínus“ představovat problém. Celá pokladní sestava Pro podniky většího charakteru, nebo třeba restaurace, kavárny a další podniky, které denně řeší klidně stovky transakcí, připadá v úvahu prakticky jedině veliká pokladní sestava, která se sestává z řady dalších komponentů, včetně velkého dotykového monitoru, tiskárny účtenek, platebního terminálu, zásuvky a dalších prvků, které lze od profesionální pokladny tohoto rázu očekávat. Přednostmi tohoto řešení jsou především: Snadnost a rychlost markování Množství nadstandardních funkcí, které činí pokladnu vhodnou nejen pro EET, ale pro hladký byznys jako takový. Nevýhody jsou očividné – totiž nižší mobilita tohoto zařízení, a také jeho vysoká cena. Ta se může pohybovat od zhruba 15 000 klidně až k čtyřiceti tisícům. Samozřejmě jde o dlouhodobou investici, která se vám s postupem času takřka jistě vrátí. Plně elektronická pokladna Ptáte se, jestli jde řešit EET online, bez nutnosti pořizovat si fyzickou pokladnu? Možné to je. EET aplikace v mobilu, popřípadě na tabletu či počítači, jsou řešením pro ty, kteří nemusí denně řešit desítky a stovky transakcí. A nevadí jim tedy nutnost zadat každou z nich do EET aplikace ručně. Narazit můžete na spousty aplikací, které vám umožní vaše tržby tímto online způsobem evidovat. Příkladem za všechny budiž třeba pokladna Leeto, kterou najdete na leeto.cz. K elektronické pokladně se leckdy vyplatí zakoupit menší tiskárnu účtenek, i když řada podnikatelů si vystačí s jejich zasíláním emailem či přes SMS. Závěrem rozhodně stojí za to zmínit i možnost řešit EET offline – to si ale zasluhuje zvláštní článek, který najdete zde. Které z těchto řešení by nejvíce vyhovovalo vám? Pokud jste podnikatel, je načase začít nad tím uvažovat!

  • 0 Jak změnit nebo odstranit nevyhovující dopravní značení?

    0.00 z 0 Hlasů

    Zdá se vám, že víte o místě, kde jsou dopravní značky umístěny úplně nevhodně či zbytečně? Můžete kolem toho místa dál jezdit a nadávat, nebo s tím něco dělat. O změnu dopravního značení může požádat organizace i občan. Dopravní značení se neumisťuje jen tak. Předchází mu vypracování projektu a pečlivé zhodnocení situace. Přesto se někdy může stát, že člověk, který po dané komunikaci nejezdí, situaci neodhadne úplně správně a značení navrhne nevhodně. V takovém případě se neváhejte ozvat. Žádost musíte sepsat sami, žádný formulář neexistuje Jestli s nevhodným značením chcete něco dělat, je potřeba sepsat, kde je problém. Žádný oficiální formulář na takovou věc neexistuje, sami musíte popsat, o jakou značku jde, kde se nachází (vhodné je přiložit mapu či nákres), a hlavně dobře odůvodnit, proč je umístěná špatně. Žádost je většinou třeba podat písemně, některé instituce umožňují i elektronické podání. Odneste ji na místně příslušný úřad Kam s žádostí? Na odbor dopravy na příslušném správním orgánu, přičemž záleží na tom, o jakou komunikaci jde, protože za každý typ je zodpovědný někdo jiný: dálnice – ministerstvo dopravy, silnice I. třídy – krajský úřad, silnice II. a III. třídy – obecní úřad, místní komunikace – obecní úřad. Správní orgán má na rozhodnutí o vaší žádosti 30 dnů, v jednoduché věci rozhodne bezodkladně, v odůvodněných případech do 60 dnů. Pozor na nejčastější omyl Úřady se velmi často setkávají s případy, kdy lidé žádají o umístění značky „Zákaz parkování“ před vlastní garáží. Taková značka ovšem neexistuje, a kdo si pod pojmem představuje dopravní značku č. B 29 „Zákaz stání“, tomu také nebude vyhověno. Její umístění před garáží by nedávalo smysl, protože zákaz je již dán obecnou právní úpravu. Pokud vám lidé parkující před vaším vjezdem vadí, existuje však jiné řešení. Můžete si pořídit sklopný parkovací sloupek či zábranu. Koupíte je například v e-shopu firmy Top znak, která kromě prodeje značek také instaluje dopravní značení Praha a zpracovává projekty dopravně inženýrských opatření.

Copyright © 2013 - 2024 All-bazar.cz