Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Zpět

0 Jak doplnit vitamin D3? Léto nemusí stačit

Your vote is:
5.00 z 1 Hlasů

Vitamin D naše tělo jednoznačně potřebuje. Je důležitý pro imunitní systém, pomáhá vstřebávání vápníku i fosforu, je potřebný pro správné fungování svalů. Každý dnes již ví, že se syntetizuje do tělem použitelné formy v naší kůži pobytem na slunci. Co si však neuvědomujeme a mnohdy kvůli tomu trpíme nedostatkem tohoto vitaminu?

Není pobyt na slunci jako pobyt na slunci

Pro přirozený vznik vitaminu D potřebujeme tzn. Dornovo záření, což je vlastně UVB záření v rozsahu 320 až 280 nm. Říkáte si, že jste na slunci poměrně dost? Slunci však musíme vystavit poměrně velkou část naší kůže, což obvykle neděláme. Mnohdy se chráníme různými přípravky proti spálení. Tím též eliminujeme příjem tohoto vitaminu. V našich klimatických podmínkách je navíc slunečních dní vhodných pro „chytání“ déčka poskrovnu. Pokud spoléháme jenom na sluníčko, trpíme mimo léto jeho nedostatkem.

Každý fototyp potřebuje jinou délku pobytu na slunci

 

V České republice se setkáváme celkem se čtyřmi fototypy kůže. Proč o nich mluvíme? Protože každý z nich má jinou schopnost přijímat vitamin D. Zatímco lidem s pihami a světlou pletí, tedy fototypu I a II, stačí denně pobyt na slunci v délce 15 až 20 minut, fototyp III musí tuto délku protáhnout na 20 až 30 minut a lidé se snědou až olivovou pletí bez pih pak na 30 až 40 minut. Tento pobyt rozhodně neznamená vystavit se sluníčku při jeho východu ani západu, ale v době jeho větší intenzity. Tehdy se nám v těle syntetizuje vitamin D3, který tělo potřebuje.

Trávíte čas přes den v kanceláři? Nebo je zrovna málo sluníčka? Vrhněte se na konzumaci ryb

Dobrým zdrojem využitelného vitaminu D jsou ryby a mořské plody. Špatně na tom nejsou ale ani naše ryby – pstruzi či kapři. Dát si však kapra jenom na štědrovečerní tabuli nebude stačit. Doslova nabita jsou déčkem tresčí játra. D vitamin se nachází především v rybím tuku, takže jej přidávejte třeba do salátů, nebo preferujte více tlusté ryby.

Vitamin D se nachází i v dalších potravinách

Je obsažen v celé řadě hub a jejich sušením na slunci se obsah vit D3 ještě zvýší. Nachází se ve vaječných žloutcích, i když u nich odborníci tvrdí, že vzhledem k systému chovu slepic se jeho obsah neustále snižuje. Obsahuje jej mléko, jogurt i kvalitní margaríny.

Dostatek vitamínu D si zajistíme pomocí doplňků stravy

Existuje řada skupin lidí, kteří jsou kvůli věku, životnímu stylu i z jiného důvodu ohroženi nedostatkem vitaminu D. Mnoho odborníků tvrdí, že vzhledem k našemu podnebnímu pásmu je to vlastně každý středoevropan. Nic nezkazíme, právě naopak, když si vitamin D zařadíme do stravy ve formě doplňku stravy. Jednoznačně by mělo jít o vitamin D3, který je pro tělo nejlépe využitelný. Optimálně pak v kombinaci s vitaminem K2. Kvalitní produkt s patentovanou formou K2 nabízí Woldoshop.sk. Jde o kvalitní německý výrobek.

Copyright © 2013 - 2022 All-bazar.cz s.r.o.