Zpět

0 Přežijte karanténu. Co jíst během epidemie koronavirů

Your vote is:
0.00 z 0 Hlasů

Jak se nový koronavirus šíří, hrozba karantény roste, ovšem není důvod se omezovat v jídle, i když jste uvízli v domě po dlouhou dobu. Lékaři naznačují, že plánování dopředu pomůže vám a vaší rodině dobře se najíst, a to i v karanténě.

"Je to vaření, ale s omezenými zdroji," řekla Caroline West Passerrello, registrovaná odbornice na výživu a zástupce americké Akademie výživy a dietetiky. Lidé by neměli být nervózní a utíkat do obchodu s úmyslem se předzásobit.

Odborníci na výživu doporučují, abyste nejprve „rychle prohledali vaši spíž a mrazničku“ a zlikvidovali vše, kde vypršely záruční doby. Pak byste si měli koupit nějaké další potraviny. Dále doporučili nejprve jíst čerstvé, a posléze se pustit do zásob zmrazených a stabilních potravin.

Základní seznam by měl obsahovat zdroje bílkovin, jako jsou konzervované ryby nebo fazole; konzervovaná a mražená zelenina a ovoce, jakož i rajčata nebo omáčka; celá zrna, chleba, rýže a celozrnné těstoviny včetně zdravých tuků, jako je olivový olej, ořechy.

V první řadě použijte to, co máte, pokud nechcete, aby se něco zbytečně vyhazovalo. To znamená, že můžete co nejvíce jíst ovoce, vařit zeleninu a barevné potraviny - ideální čas na jídlo s česnekem a cibulkou.

Neexistují však žádné důkazy o tom, že by některá konkrétní jídla mohla zabránit nemoci nebo ji vyléčit, navzdory běžným internetovým mýtům.

Lékaři také poznamenávají, že je nezbytné sledovat příjem sodíku (hlavně ve formě normální soli). Často se používá k uchovávání potravin a přidávání chuti -přidává se do konzervovaných potravin, čímž se prodlužuje trvanlivost. Příliš mnoho soli může vést k dehydrataci, která může způsobit únavu, závratě a další nepříjemné příznaky, jež v dané situaci nepotřebujete. Skvělé konání je opláchnout potraviny s vysokým obsahem solí před použitím.

Většina odborníků doporučuje mít k dispozici 4,5 litru čisté vody denně pro každou osobu (a domácího mazlíčka) ve vaší rodině.

Při zásobování jídlem se zaměřte na to, co chcete vy a vaše rodina jíst, a na recepty, na které budete mít čas a energii. Ukládání ingrediencí pro komplexní recepty nepomůže, pokud se budete cítit špatně a nemáte sílu vařit.

Copyright © 2013 - 2020 All-bazar.cz s.r.o.