Cookie Consent by Free Privacy Policy website

0 Zima se blíží, čas namazat běžky

Your vote is:
5.00 z 1 Hlasů

Nemůžete se dočkat prvního sněhu? Těšíte se až vyrazíte do bílé stopy? Zkraťme si čekání na sníh s námi popisem několika oblíbených běžkařských tras.

Na start připravit

Pravděpodobně jedním z nejfrekventovanějších lyžařských míst je Josefodolská přehrada. Nejlépe se k ní dostanete pokud vyjedete ke kapličce v Hraběticích. V kapličce se nachází malé a velice útulné posezení, kde se vždy najde něco dobrého na zahřátí. U kapličky se nachází parkoviště, které se často rychle zaplní, a proto doporučujeme vyrazit brzy po ránu. Od Kapličky vede cesta na Královku, pokud se po ní vydáte a na konci parkoviště zabočíte doprava dostanete se na cestu k Josefodolské přehradě. U ní začíná bílá stopa vedoucí kolem přehrady.

Objedete-li přehradu, dostanete se na rozcestí odkud se můžete vydat nejrůznějšími směry. Mezi ty nejkrásnější patří cesta nahoru ke Královce a Prezidentské chatě (odtud zpět ke Kapličce). Další zajímavou, i když poněkud delší cestou je směr na Kristiánov a dále na Novou louku. Pokud jste dorazili autem, nejlépe to vezměte zpět ke Kapličce přes Královku. Dáváte-li přednost autobusu můžete se vrátit zpět po jizerské magistrále do Bedřichova. Jizerské hory nabízejí nejen tyto, ale spoustu dalších tras. Jsou vhodné nejen pro zkušené běžkaře, ale i pro začátečníky i rodiny s dětmi.

Šumavské pláně

Hledáte-li klidnější prostředí a krajinu stvořenou pro běžecké lyžování, vydejte se na jih republiky. Šumava je oproti Krkonoším či Jeseníkům plošší a nečekají vás tu většinou žádné prudké sjezdy. I výběr tras je zde široký a díky příznivým povětrnostním podmínkám zde často bývá dostatek sněhu. Vhodné trasy pro začátečníky se nacházejí kolem Horské Kvildy směrem na Churáňov či na opačnou stranu směrem na Kvildu a dále na prameny Vltavy. V obou lokalitách naleznete dostatek pěkného ubytování.

Poklad krušných hor

Na česko-německých hranicích se nachází obec Cínovec. Vysoko položená obec v Krušných horách v dřívějších dobách neměla dobrou pověst. Nejen z hlediska zničené přírody. Avšak po dokončení dálnice D8 se zdejší prostor vyčistil a díky uplynulému času se zdejší příroda pomalu obnovuje.

Létu zde kraluje cyklistika, avšak v zimních měsících patří okolní cesty běžeckému lyžování. Cesty vedou často i přes hranici a tak často ani nepoznáte na které straně hranice se nacházíte. Na německé straně se nachází také známý biatlonový stadion, kde se každoročně jezdí závody světového poháru. Nejlepším místem pro zanechání auta se nachází v prostoru bývalé celnice. Přímo u parkoviště začíná bílá stopa. Parkování je v omezené míře možné i na české straně, ale doporučuji si přivstat. Na Cínovec jezdí pravidelně skibusy. Z výletních cílů lze doporučit cestu podíl hranice směrem na Moldavu. Na německé straně stojí rozhodně za návštěvu Kahleberg, odkud se nabízí nádherný výhled na německou stranu Podkrušnohoří.